Oikein / Väärin?

Forumin etusivu > Yleinen keskustelu

Ensimmäinen - Edellinen – Seuraava - Viimeinen

keku
keku
Viestejä: 0
Karma: 0
25.05.2007 03:27:47
Onko väärin sanoa naiselle (vaikka täällä), jos nainen ei miellytä?
Vai pitääkö täällä ja oikeassakin elämässä sanoa vain kohteliaisuuksia.
Ei naisetkaan kuitenkaan sano vain kohteliaisuuksia, uskon että moni mies minunkin lisäksi on kuullut erittäin paljon _epä_kohteliaisuuksia.

Mutta kysymys lähinnä on se että onko se niin väärin palauttaa mahdollisesti ei niin kaunis nainen takaisin maanpinnalle, tai kertoa naiselle joka ei miellytäkään, että hän ei ole niin viehättävä.

Mahdollisesti sekavaa.

"elämä on"
Sarjakuvaluolamies
Sarjakuvaluolamies
Viestejä: 0
Karma: 0
26.05.2007 02:17:33
tjaah... no jos nainen heittäytyy inhottavaksi niin sit vois kai sanoa jotain kielteistäkin. ainakin vanhan käytöstapoihin kuuluu, että sanotaan vain niistä myönteisistä ja kielteisistä puolista vain vaietaan. Tiedä sit kuinka "oikein" tai järkevää. Niin noh jos pitää osoittaajotain niin sittenhän ollaan välinpitämättömänä ts. katsotaan toiseen suuntaan ja vihellellään viattomana... tahi viallisena, kuka kuinkin =)
SugarKane
SugarKane
Viestejä: 0
Karma: 2
26.05.2007 15:57:24
Itse sain vähän sellaisen kuvan, että joku nainen on sanonut Kekulle rumasti ja nyt hän aikoo ottaa elämäntehtäväkseen rumien(?) naisten palauttamisen maanpinnalle.

Mutta Keku voisi nyt vähän selventää viestinsä tarkoitusta.
Kopy
Kopy
Viestejä: 0
Karma: 0
27.05.2007 23:40:32
tittybitty 26.05.2007 13:17:29


Sitten jos joku vittuilee ensin, on tietenkin suotavaa vittuilla takasin,



itsellä "paha" tapa innostua tuommoiseen päänaukomis kilpailuun, tarpeeksi sanavalmiin kilpakumppanin kanssa tuppaa vaan jossain välissä lipsahtamaan flirttailun puolelle.. which is nice...
Ashleni
Ashleni
Viestejä: 0
Karma: 0
17.10.2007 23:58:14
Jos johonkin kuvani lisään, olen valmis ottamaan _kaikenlaista_ palautetta. Sillä fiiliksellä pitäisi muidenkin painaa "rekisteröi"- nappia. Ei kritiikkiäkään tarvitse mielestäni väkisin antaa, jos on jotain minkä tahtoo sanoa, niin mikäs siinä, mutta naurettavaa on jos alkaa väkisin vittuilemaan.
Kainie
Kainie
Viestejä: 0
Karma: 0
09.11.2007 08:12:02
Noh... eikö tämäkin keskustelu kuulu tämän gallerian ikuisuuskysymyksiin...
Heitänpä oman lusikkani siis soppaan.
Tokihan täällä saa keskustella ja pitää antaa ihmisille kuvistansa palautetta (älyttömän ikävää on sekin, kun ei saa kommentteja...) sen sijaan se, miten sitä palautetta antaa on vähän eri asia.
Miehet ja naiset eivät ajattele samalla tavalla, joten se mikä miehestä on ehkä vielä "rakentavaa palautetta", on jo naisen silmissä loukkaavaa. Törkeyksiä ei tarvitse kenenkään sietää, ja palaute tulisi aina antaa hyvässä ja reilussa hengessä, mieluiten jopa vähän epäsuorasti :o) netin anonymiteetti kun ei poista kohteliaisuussäännöstöä, eli ajatelkoon jokainen, että sanoisiko tuolla tavalla livetilanteessa, mahdollisesti ystävälle/vastaantulijalle/asiakkaalle/teitä palvelevalle ihmiselle/työtoverille.

Erään tytön oma sana jäi tästä hiljattain mieleen, kun sinne oli vangittu erään ilmeisen vahvalla itsetunnolla varustetun kollin kommentti: "Panisin jos et olisi noin helvetin ruma" (tarkkaa sanamuotoa en muista, mutta hyvinkin pitkälle tuonne päin). Haluaisikohan kyseinen kolli kuulla puolelta gallerian naisilta samoja sanoja? Toivon, että Ketjun aloittaja on ainakin himpun enemmän järkeä käyttänyt siinä, miten on palautettaan antanut, kun eihän pomokaan töissä sano että "helvetti kun olet huono tässä" (tai jos sanoo, niin pomo vaihtoon..).

My point? palautetta saa antaa, suuntaan ja toiseen kunhan se ei loukkaa tarkoituksenmukaisesti ketään (ja kyllä, sana ruma on useimpien mielestä loukkaava sana tässäkin asiayhteydessä)arvioida siis saa, mutta ei haukkua, niin meillä kaikilla on mukavampaa ja ilmapiiri parempi. :)
lumivieteri
lumivieteri
Viestejä: 0
Karma: 0
17.11.2007 13:39:00
Kainie on kiteyttäny homman olemuksen aika hyvin.

Mä oon koittanu mennä sillä linjalla et kaiken mitä täällä naputtelen ni pystyn sanomaan kirkkain silmin päin naamaakin.
Ethän sä sano kadullakaan vastaantulijalle et hyvi *ittu sä oot ruma tai muuta vastaavaa.
Tottakai jos mua loukataan tietosesti ni pikku piru herää ja avaan verbaalisen arkkuni täyslaidallisella, mutta normaali rakentava krittiikki oli se sit positiivista tai negatiivista on aina tervetullutta.
Sirkkelivagina
Sirkkelivagina
Viestejä: 0
Karma: 4
25.11.2007 17:37:18
Tämäkin on niin kakspiippunen juttu. On väärin ja typerää kommata esim "oot ruma", mutta entäs rakentavan kommentin anto? Naiset jotka ottavat itsestään yhden kuvan: "Oho, ilme on ku kuolleella, unohdin vetää vatsan sisään, perse on kupruilla, kainalot ajamatta, sissikarvoja pimpissä jne.. No, noille miehillehän kelpaa kaikki, laitetaan vaan!" En mä vaan kehtaisi laittaa mitään paskakuvia itsestäni, valitsen kuvat huolella, itsellänikin on parempi mieli kuvista kun ne ovat 'just sitä mitä hainkin'.

En muista laittaneeni tieten tahtoen loukkaavia kommentteja kenellekkään, ehdotan vain että panostaisitte kuviinne.

mrchristopher
mrchristopher
Viestejä: 0
Karma: 1
26.11.2007 10:41:06
Sissikarvoja? :D

Kyllä näihinkin kannattaa panostaa jos kerran näkee vaivan laittaa niitä tänne. Jos ei ole väliä niin miksi näyttää mitään?
Sirkkelivagina
Sirkkelivagina
Viestejä: 0
Karma: 4
27.11.2007 00:54:20
MrCristopher: Sissikarvat ovat niitä pirulaisia jotka kieltäytyvät irrottamasta otettaan ihosta kun silittelet niitä vuoden vanhalla Pirkka-kertakäyttöhöylälläsi :D

Blaablaa, puhutko itteäs pussiin vai mitä meinaat? Kenenkään ei kannata laittaa kuvia, koska kukaan ei niitä katso, mutta silti kannattaa, jotta pääsee muiden kuvia katsomaan?
mrchristopher
mrchristopher
Viestejä: 0
Karma: 1
27.11.2007 04:23:02
Ah, okei :D
Thaina
Thaina
Viestejä: 0
Karma: 1
30.11.2007 23:41:42
mun mielestä sen voi iha hyvin kertoo jos ei miellytä. KAikki me tiedetään ettei jokainen voi miellyttää jokaista. Kuitenkaa ei tarvi käyttää radikaallisia sanoja.. vaan pelkkä: et ole makuuni riittää mielestäni hyvin :D
werewolfette
werewolfette
Viestejä: 0
Karma: 1
01.01.2008 23:13:38
Noh. Eihän se kohteliasta ole. Ja aina voi laittaa: "en panis" tai miinuksen jos ei miellytä. Mutta tietysti aina kun laittaa kuvansa tällaiseen galeriaan niin saa varautua siihen että pelkkiä kehuja tuskin on tulossa. Kaikki me täällä kaivetaan verta nenistämme tavallaan. :D
tirlittan82
tirlittan82
Viestejä: 0
Karma: 0
07.06.2008 15:41:18
Mun äiti on opettanu et: -jos sulla ei ole hyvää sanottavaa, niin älä sano mitään-
henkilökohtaisesti en ainakaan muista kommanneeni mitään pahaa kellekkään ja siksi en ymmärrä miksi aina sillointällöin joku kommaa mulle todella pahalla sanalla (?) =/
siis jos ei miellytä ni kato toiseen suuntaan, mä en siitä mitään hyödy jos joku laittaa mulle että hyi vittu, laihduta läski tai jotain vastaavaa koska elän itselleni enkä todellakaan kuuntele jos joku itseensä täynnä oleva idiootti mulle jotain herjaa...
ja siis päälle tämän tekstin terävöittäisin että ei, minä en ole itseäni täynnä oleva snobi akka, vaan ihan vaan mä, enkä voi käsittää miks jollain olis tarvetta "tiputtaa" mua mihinkään tasolle...
pikkususi
pikkususi
Viestejä: 0
Karma: 0
07.06.2008 17:06:59
Itse yleensä jätän kommentoimatta jos olisi jotain huonoa sanottavaa. Harvemmin tosin niin käy.
Candy100
Candy100
Viestejä: 0
Karma: 0
11.05.2009 01:13:56
Lienee parempi olla hiljaa jos ei ole mitään positiivista sanottavaa. Kokemuksesta voin sanoa että menee päivä pilalle kun sanotaan ikävää päin naamaa. Mutta toisaalta, ei kai sitä naamaa tänne ole pakko änkeä jos ei kestä kommentteja? Tai muutenkaan?

Itse pelkään kokoajan että joku huomaa mun olevan sellanen kaljapullon korkuinen ja sattuishan se vähän jos huomautettaisiin. Mutta en ole koittanut "piilotella" pituuttani (tai tässä tapauksessa lyhyyttäni :D) millään tavalla. Täytyy vaan toivoa ettei sanota mitään. Ja jos sanotaan, en ainakaan lähde "kostamaan".

Ensimmäinen - Edellinen – Seuraava - Viimeinen