EN ÄÄNESTÄ.

Forumin etusivu > Yleinen keskustelu

Ensimmäinen - Edellinen – Seuraava - Viimeinen

Alfie
Alfie
Viestejä: 451
Karma: 0
07.03.2007 15:21:31
Tämä aihe on varsinainen tabu ja saa osakseen hirveät aggressiot äänestäjiltä. Vain kusipäät jättää äänestämättä, yhyy et voi valittaa mistään ikinä jos et äänestä, jne.
Ei siinä mitään, äänestäminen on varmaan ihan tärkeä ja hyvä asia, enkä mitenkään halveksu äänestäjiä. Jos kuitenkin koen, etten voi äänestämällä vaikuttaa, jokin asia ei kiinnosta minua tarpeeksi, ei ole sopivaa ehdokasta enkä halua äänestää epäsopivaa, jne, niin kai minullakin on oikeus mielipiteeseen? Mielipide se on äänestämättömyyskin. Ei se tee minusta tyhmää, jos SINÄ et ymmärrä miksi en toimi samalla tavalla kuin sinä.

Kasvissyönti, kirkkoon kuuluminen, asevelvollisuus, äänestäminen...-paljon on asioita jotka herättävät todella suuria tunteita. Puhutaan siis politiikkaa: tahtoisin tietää miksi ette äänestä. Annan puheenvuoron nyt nukkuvien puolueelle, olkaa hyvät.

Omasta äänettömyydestä sen verran, että en koe voivani vaikuttaa äänestämällä mihinkään. En myöskään halua valita epäsopivista ehdokkaista ketään. Irti EU:sta ja irti kirkosta-vaaliteemat toki vetoavat minuun kovasti, mutta kaikilla näitä asioita ajavilla ehdokkailla on jokin typeryys lupauslistallaan, enkä halua antaa ääntäni siihen tarkoitukseen. Jne.

Yhtäkään aggressiivista äänestäjää en toivo tässä topicissa näkeväni, kiitos.
JFrank
JFrank
Viestejä: 0
Karma: 0
07.03.2007 15:26:24
Äänestämällä voi vaikuttaa suuntaan tai toiseen, loppujenlopuksi ei kuitenkaan mihinkään. (ei sota yhtä miestä kaipaa jne).

Ei se mun mielestä ainaskaan ole mikään kansalaisrikkomus olla äänestämättä jos yksinkertaisesti ei ole sopivia ehdokkaita tai puolueita tarjolla.

Yksikään puolue ei edusta mun elämänkatsomusta mutta äänestän kuitenkin sillä vähiten huonoin perusteella.
sleipnir
sleipnir
Viestejä: 0
Karma: 0
07.03.2007 15:36:48
Jätän äänestämättä koska mitään konkreettista en ole huomannut tapahtuvan hallintoelimissä sen jälkeen kun Kekkonen kuoli. Nykyinen hallinto perustuu enemmän vastuun pakoiluun,turhiin stakesin tutkimuksiin (jotka tavallinen kansa on tiennyt aina), ja kun ei muuta enää ole tehtävissä niin ylenpalttinen byrokratia-kierros aivan simppeleissä asioissa on omiaan osoittaan että päätökset ovat juosten kustu kun niitä tehdään.
Kainie
Kainie
Viestejä: 0
Karma: 0
07.03.2007 18:15:05
Sitten kun minulle lykätään eteen PUOLUE, jonka ehdokkaiden KONKREETTISTEN prioriteettien kärkipäässä on suomalaiset opiskeljijat ja näiden hyvinvointi, niin sitten lupaan äänestää... siihen asti nauran paskaisesti, kun suomalainen politiikka-elämä ihmettelee silmät pyöreinä miksi niin helvetin iso prosentti nuorista on nukkuvia... eipä kukaan aja meidän asioita, ja sitten vielä ihmetellään miksi nuoret ovat joko burnoutin kärsineitä tai sen partaalla valmistuessaan, ja varhaisia sairaseläkeläisiä... sen siitä saa, kun tekee kahta työtä ja opiskelee...

Hätätapauksessa äänestän noita kahta demonia, Kokoomusta ja Keskustaa vastaan, mutta mitään puoluetta kun en kannata, niin usein jää ääni antamatta...

Ugh, olen puhunut rajoittuneen, pahantahtoisen ja kyynisen näkökantani.
ProPerkele
ProPerkele
Viestejä: 0
Karma: 1
07.03.2007 23:28:40
Kainie 07.03.2007 18:15:05
Sitten kun minulle lykätään eteen PUOLUE, jonka ehdokkaiden KONKREETTISTEN prioriteettien kärkipäässä on suomalaiset opiskeljijat ja näiden hyvinvointi, niin sitten lupaan äänestää...


Miksi entrata ja kiillottaa ponnahduslautaa, jos altaassa ei ole vettä?

(10)
Kainie
Kainie
Viestejä: 0
Karma: 0
07.03.2007 23:40:09
Puuge 07.03.2007 23:28:40

Miksi entrata ja kiillottaa ponnahduslautaa, jos altaassa ei ole vettä?

(10)

Koska sitä on kiva esitellä kateellisille naapureille.
Uimistahan tuskin harrastaisi vaikka vettä siinä altaassa olisikin.

ps. haivaittavissa oleva kirjoitusvirheiden määrä tekstissäni lisäntyy jatkuvasti, johtuukohan tuo näppiksen vaihdosta vai jonkinlaisesta kirjoitushäiriöstä... jos häiritsee, niin älkää välittäkö, häiritsee jo itseänikin.
Kekkeruusi
Kekkeruusi
Viestejä: 0
Karma: 0
08.03.2007 10:21:07
Joku tutkija sanoi Helsingin Sanomissa, että Suomen optimiäänestysprosentti on 80 prosentin luokkaa. Se siitä syystä, että n. 20 prosenttia äänestysikäisistä ei ymmärrä / välitä / ole kiinnostunut politiikasta pätkääkään, jolloin heidän äänestyspäätöksensä olisi enemmänkin haitallinen kuin hyödyllinen.
lindstena
lindstena
Viestejä: 0
Karma: 0
08.03.2007 11:20:29
Vastaan vaikka äänestän.
Ne 200 paikkaa täytetään kuitenkin vaikka jättäis äänestämättä. Joskus oon äänestänyt estääkseni jotain pölhökustaata vastaan, siis kiikunkaakun tilanteessa äänestän vähemmän tolloa.
Alfie
Alfie
Viestejä: 451
Karma: 0
08.03.2007 12:17:19
Jee.
Kekkeruusi
Kekkeruusi
Viestejä: 0
Karma: 0
08.03.2007 14:13:50
Täytyy muuten sanoa, että anarkistien "Äänestä tänään - kadu huomenna" julistekampanjassa on kuitenkin aika paljon järkeä. Itsekin olen sitä mieltä, että tämä järjestelmä ei ole paras mahdollinen. Mutta minun mielestäni on järkevämpää luoda vahva vasemmistolainen oppositio, joka haastaa valtapolitiikan, eikä jättää äänestämättä. Mutta siis jos olisin anarkisti, en äänestäisi xD
1309
1309
Viestejä: 0
Karma: 0
08.03.2007 17:48:27
Mie itse asiassa haluaisin äänestää. Mut on aika turhaa äänestää ketään kun sitten eduskuntaan (mahdollisesti) pääsee kuitenkin joku ihan muu.. Toki samaan puolueeseen kuuluva mutta täysin erimielipiteillä varustettu ihminen.
Joten en äänestä..
Vaalikoneetkin ovat muuten samasta syystä typeriä.. Niissä kuuluisi tulla vastaukseksi minkä puolueen kanssa on samoilla linjoilla eikä henkilön... Pyh ja pah..
Pancamakara
Pancamakara
Viestejä: 0
Karma: 0
08.03.2007 20:52:52
Nyt jätän mäkin äänestämättä. Harvinainen homma, mut nyt ei tosiaan oo ollu aikaa paneutua politiikkaan. Ja en periaatteesta anna ääntäni kenellekään, jonka ideologiasta en edes tiedä... Jätän siis suosiolla täyttämättä kansalaisvelvollisuuteni :D
GoatLord
GoatLord
Viestejä: 0
Karma: 3
09.03.2007 11:08:39
Meiltä puuttuu se natsipuolue jota vois äänestää :(( (tähän kuulus nyt perään vitusti niitä messenger jne itkuhymiöpalloja jotka kierii pitkin ruutua)
teppo
teppo
Viestejä: 317
Karma: 0
09.03.2007 11:14:18
Missä on sellaset puolueet, jotka näyttää tissejä eduskuntatalon portailla ja istuntosalissa? :)
Kumitarzan
Kumitarzan
Viestejä: 0
Karma: 0
09.03.2007 11:29:52
Kainie 07.03.2007 18:15:05
Sitten kun minulle lykätään eteen PUOLUE, jonka ehdokkaiden KONKREETTISTEN prioriteettien kärkipäässä on suomalaiset opiskeljijat ja näiden hyvinvointi, niin sitten lupaan äänestää... siihen asti nauran paskaisesti, kun suomalainen politiikka-elämä ihmettelee silmät pyöreinä miksi niin helvetin iso prosentti nuorista on nukkuvia... eipä kukaan aja meidän asioita...


Ei ehkä kokonaisen puolueen agendana koskaan tule olemaankaan opiskelijat, mutta miksi näihin puolueisiin ei voisi äänestää esimerkiksi alle 30 vuotiaita ehdokkaita, joilla on tuoreempaa kokemusta opiskelusta kuin ikälopuilla.

Jättämällä äänestämättä, huononnat opiskelijoiden asemaa, sillä ei ne vanhat mammat ja papat (joiden äänestysprosentti lähentelee sataa) eduskuntaan nuoria äänestä. Niiden äänet saavat jo vuosikausia eduskunnassa istuneet vanhat naamat.

Jos kaikki nuoret äänestäisivät nuoria ehdokkaita, niin niitä jopa pääsisi läpi eduskuntaan asti. Mutta EI! Enhän minä yksin mitään vaikuta. No et vaikutakkaan, mutta kun 20 000 nuorta äänestää niin se jo vaikuttaa! Ja mietippä mikä hullunmylly tulisikaan, jos 100% nuorista äänestäisi nuoria ehdokkaita...
Kumitarzan
Kumitarzan
Viestejä: 0
Karma: 0
09.03.2007 11:32:02
GoatLord 09.03.2007 11:08:39
Meiltä puuttuu se natsipuolue jota vois äänestää :(( (tähän kuulus nyt perään vitusti niitä messenger jne itkuhymiöpalloja jotka kierii pitkin ruutua)


Eikös perussuomalaisilla ole aika paljon samankaltaisia ajatuksia kuin natseilla. Rajat kiinni, ei pakolaisia vastaan jne... Lisäksi haluaisivat erota EU:sta ja olla menemättä NATOon...
ProPerkele
ProPerkele
Viestejä: 0
Karma: 1
09.03.2007 16:06:48
Kumitarzan 09.03.2007 11:29:52

Jättämällä äänestämättä, huononnat opiskelijoiden asemaa, sillä ei ne vanhat mammat ja papat (joiden äänestysprosentti lähentelee sataa) eduskuntaan nuoria äänestä. Niiden äänet saavat jo vuosikausia eduskunnassa istuneet vanhat naamat.


Aamen.

(1)
_uniikki_
_uniikki_
Viestejä: 0
Karma: 0
09.03.2007 20:13:01
kyllä äänestän ja tiiän jo ketä äänestän. kaikilla on yksi ääni ja jokainen käyttäköön sen parhaax kattomallaan tavalla.
sikaniska
sikaniska
Viestejä: 0
Karma: 0
10.03.2007 06:16:31
Ääni vesistölle eli kirkkovene paperiin....Itse äänestäisin sellaista joka paneutuisi lapsiperheiden hyvinvointiin ja niiden tukien kasvattamiseen. Itse ainakin tulin "hyvin" toimeen opiskeluaikana opintotuella ja kaverit saivat kovastikkin pidettyä pientä känniä päällä opintolainan avulla :). Ehkä toimeentuloani helpotti se etten käyttänyt vähiä rahojani alkoholiin vaan lähinnä kaurapuuroon ja näkkileipään :). Kyllähän se on kiva äänestää jos on selvästi joku ehokas mielessä ja koska itselläni on tällä hetkellä jäänyt vähälle toi politiikan seuranta niin jätän tod.näk. äänestämättä.
Samebaby
Samebaby
Viestejä: 0
Karma: 0
17.03.2007 03:06:53
Tähän sopii kuin hanska hanuriin lainaus jo edesmenneen taiteilijan Juicen laulama kertosäkeistö laulusta "Siniristilippumme":

'Ja ne saatanan tunarit taas tunaroi.. e-e-e-e-en ko-ko-kommentoi..'

Eli turhaa koko äänestystouhu!

Ensimmäinen - Edellinen – Seuraava - Viimeinen